سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سه چیز، دشمنی به بار می آورد : نفاق، ستمگری و خودبینی . [امام صادق علیه السلام]

به دل کده«اشکان گنجی»خوش آمدید

 
 
جداسازی دختران از پسران در امریکا(شنبه 85 اسفند 26 ساعت 10:49 صبح )

پس از سالها مخالفت کشورهای غربی و خصوصا آمریکا با برنامه برخی کشورهای مسلمان که براساس تعالیم و مبانی مذهبی خود و نیز منطق خرد جمعی، معتقد به جدا بودن مدارس تحصیلی دختران و پسران بودند و هستند به تدریج اقدام به جداسازی مدارس کرده اند.
دولت بوش در حال تصویب قوانینی برای حمایت از مدارس مناطق گوناگون مبنی بر افزایش تعداد کلاس‌های جداگانه پسران و دختران و حتی مدارس ویژه پسران و دختران است؛ امری که عمده‌ترین تغییر سیاست دولت از بیش از سی سال پیش تاکنون و از زمان تصویب قانون فدرال مبنی بر عدم تبعیض جنسی در امر آموزش است.

این قوانین جدید که روز پنجشنبه از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد، به مناطق گوناگون اجازه می‌دهد تا کلاس‌ها و مدارس جداگانه را برای دختران و پسران ایجاد کنند که البته این امر داوطلبانه بوده و مدارسی که به این کار روی می‌آورند، باید برای هر دو جنس، کلاس‌هایی با کیفیت آموزشی یکسان تشکیل دهند.

تعداد مدارس ویژه دختران یا پسران، از سه عدد در کل کشور در سال 1995 به 241 عدد در حال حاضر رسیده و تعداد کل مدارس نیز در آمریکا 93 هزار عدد است.

«پل والاس»، مدیرکل مدارس فیلادلفیا، می‌گوید: «در حال حاضر در فیلادلفیا، چهار مدرسه جداگانه وجود دارد علاقه زیادی نیز برای این‌گونه مدارس به چشم می‌خورد و همچنین از این طرح حمایت می‌شود و در همین زمینه، دو مدرسه دیگر نیز در حال تأسیس است».
نیویورک نیز دارای 9 مدرسه جداگانه است که بیشتر آنها در چهار سال اخیر بازگشایی شده‌اند.

این طرح‌ها با حمایت احزاب سیاسی اجرا شده، ولی با مخالفت عده‌ای از گروه‌های حقوق زنان روبه‌رو شده است.
بنا بر قانون فدرال سال 1972 مبنی بر ممنوعیت تبعیض‌های جنسی در امر آموزش و بودجه آنها، کلاس‌ها و فعالیت‌های جداگانه، تنها محدود به کلاس‌های آموزش بدنی است که شامل ورزش‌های درگیرانه تا آموزش‌های جنسی می‌شود.

هرچند هنوز تحقیقات در این زمینه کامل نشده، تحقیقات اولیه نشان می‌دهد دانش‌آموزانی که از قشر کم‌‌درآمد هستند زمانی که در کلاس‌های جداگانه حضور می‌یابند یادگیری بهتری دارند. نگرانی از عملکرد پسران در دوران متوسطه نیز دلیل دیگری برای تصویب این قانون است.

این قوانین تا 24 نوامبر به طور رسمی، لازم‌الاجرا نشده، ولی عده‌ای از مدارس، از جمله برخی مدارس نیویورک از هم‌اکنون این قوانین را به اجرا گذاشته‌اند.



 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?